pod drogami kołowymi i drogami kolejowymi
Przepusty drogowe i kolejowe
Elementy prefabrykowane przepustów drogowych i kolejowych pełnią funkcję podziemnych przejść pod drogami kołowymi jak i kolejowymi, służą jako przeprowadzenie cieków wodnych, przejść podziemnych dla małych i dużych zwierząt – płazów i gadów oraz jako przejścia dla pieszych. Elementy prefabrykowane przepustów drogowych i kolejowych produkowane są o kształtach kwadratowych i prostokątnych w wariantach skrzynkowych zamkniętych i dwudzielnych. Zgodnie z zapotrzebowaniem wymagań stawianych przez inwestorów prefabrykaty przepustów mogą być wyposażone w półki poziome i pionowe, niestandardowe otwory i perforacje. Podstawą wykonania elementów prefabrykowanych są powtarzalne katalogi branżowe Transprojekt Warszawa 2007r. i Kolprojekt Warszawa jak i indywidualna dokumentacja techniczna dostarczona lub opracowana dla zamawiającego.
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Belki mostowe sprężone
Belki mostowe sprężone stosowane są jako elementy ustrojów nośnych obiektów mostowych. W drogownictwie prefabrykaty wykorzystywane są powszechnie w obiektach mostowych, wiaduktach oraz kładkach dla pieszych lub przejściach podziemnych. Belki mostowe sprężone produkowane są z betonów o wysokich wytrzymałościach klasy C40/50, C50/60. Belki mostowe produkowane są na podstawie powtarzalnych katalogów oraz w oparciu o indywidualny projekt. W ofercie produktowej znajdują się belki mostowe typu Kujan, Kujan NG, DS, T oraz inne. Belki mostowe sprężone przeznaczone są do stosowania w drogowych obiektach mostowych projektowanych na obciążenia ruchome kl. A wg PN-85/S-10030 oraz na obciążenie pojazdem specjalnym klasy Stanag 150.
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Elementy mostowe ramowe obiektów drogowych i kolejowych
(prefabrykowane obiekty mostowe)
Żelbetowe obiekty mostowe produkowane są jako elementy prostokątne lub łukowe zgodnie z wymaganiami założeń projektów budowlanych. Elementy mostowe ramowe składają się z poszczególnych elementów takich jak elementy podporowe w kształcie litery L i elementów ustroju niosącego w o kształtach prostokątnych lub łukowych. Każdy z elementów ustroju nośnego przygotowany jest do wykonania monolitycznego zespolenia płytą monolityczną na budowie. Produkowane elementy cechują się dużymi rozpiętościami w świetle dochodzącymi do 15m rozpiętości poziomej obiektów. Wykonywane są na podstawie dokumentacji dostarczonej przez zamawiającego, jak i wykonywanej jako projekt zamienny do konstrukcji monolitycznej, dopasowane do wymagań posiadanej Aprobaty Technicznej.
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Ściany oporowe
Elementy prefabrykowane ścian oporowych są pionowymi elementami konstrukcyjnymi przenoszącymi napór nasypu gruntowego lub innego materiału. Elementy oporowe znajdują swoje zastosowanie jako mury oporowe skarp i nasypów, zasieki i silosy dla kruszyw i innych materiałów hałdowanych i pryzmowanych. Produkowane elementy oporowe mogą mieć kształty litery L z ostrogą lub bez, obróconej litery T jak i elementy narożne tworzące naroża 90*. Powierzchnie elementów prefabrykowanych mogą być gładkie lub uszorstnione, a naroża fazowane.
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Płyty drogowe
Prefabrykowane płyty drogowe to tańsza i szybsza w montażu alternatywa dla asfaltu. Ich zaletą jest duża odporność na różnego typu działania zewnętrzne, obciążenia, zniszczenia, oraz możliwość szybkiego demontażu i przemieszczenie w kolejne miejsce w zależności od potrzeb budowy. W zależności od dozbrojenia wytrzymują wysoką eksploatację i przepływ ciężkich pojazdów.
Rodzaje płyt drogowych:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Jomby
Płyta prefabrykowane typu Jomb jest to płyta wytrzymała na duże obciążenia. Płyta typu Jomb to idealny materiał wykorzystywany do wzmacniania skarp, zboczy i odpływów wodnych.
Dostępne są płyty jomb w wymiarze:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Wagi prefabrykowane
Elementy prefabrykowane wag samochodowych służą do ważenia pojazdów samochodowych o ładowności do 90 ton. Ze względu na dużą różnorodność produkowanych elementów prefabrykowanych wag istnieje możliwość konfiguracji rożnych modułów ważących do długości 22 mb.
W skład elementów prefabrykowanych wag samochodowych wchodzą:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Zbiorniki prefabrykowane
znajdują zastosowanie w wielu dziedzinach budownictwa. Zbiorniki wykorzystywane są m.in. jako zbiorniki:
Wykonywane zbiorniki żelbetowe są szczelne i bezodpływowe. Istnieje również możliwość wykonania w nich otworów odpływowych. Zbiorniki można zestawiać w baterie, tworząc tym samym zbiorniki skondensowane o nieograniczonej pojemności. Komplet zbiorników zestawiony z dwóch prefabrykatów:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Płyty kanałowe typu S
Płyty stropowe kanałowe to żelbetowe elementy stropowe stosowane w budownictwie ogólnym, mieszkaniowym, przemysłowym i użyteczności publicznej. Płyty stropowe kanałowe stanowią przykrycia stropów międzykondygnacyjnych oraz stropodachów. Płyty stropowe kanałowe dzięki kanałom biegnącym przez ich całą długość cechują się stosunkowo niskim ciężarem własnym i wytrzymałością do 1000kg na 1 m² obciążenia zewnętrznego.
Podstawowe parametry techniczne:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Płyty dachowe korytkowe
Płyty dachowe korytkowe to żelbetowe elementy stropowe przeznaczone dla budownictwa ogólnego i przemysłowego. Płyty dachowe korytkowe mogą być stosowane do wykonania przykryć dachowych we wszystkich obiektach budowlanych pod warunkiem zachowania dopuszczalnych obciążeń – do 200 kg/m². Prefabrykowane płyty dachowe korytkowe produkowane są w dwóch modułach szerokości 29 i 59 cm, oraz długościach od 150 do 360 cm, grubość płyt jest stała i wynosi 10cm. Elementy produkowane są z betonu klasy C20/25. Głębokość oparcia płyt na podporach nie powinna być mniejsza nić 5 cm. Płyty dachowe korytkowe dzielimy na DK i DKZ gdzie DK to płyty o długości do 300 cm z jednostronnie otwartą półką i DKZ płyty o długości 300 do 360 cm obustronnie zamknięte.
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Płyty kolejowe typu CBP
Płyty kolejowe typu CBP jako wielkogabarytowe elementy prefabrykowane przejazdowe stosowane są na skrzyżowaniach dróg kołowych i kolejowych. Elementy prefabrykowane płyt przejazdowych produkowane są z betonu C45/55 zbrojone stalą AIIIN oraz zabezpieczone krawędziowo kątownikiem stalowym 50x50x6. Płyty kolejowe przejazdowe produkowane są o symbolach i wymiarach:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu:
Zastosowanie ze względu na przeznaczenie obiektu: