Zastosowanie belek mostowych MG-T

Belki mostowe MG-T są specjalistycznymi elementami konstrukcyjnymi, które stanowią ustrój nośny w budownictwie mostowym, charakteryzując się dużą rozpiętością oraz wytrzymałością. Ze względu na złożoność procesu produkcyjnego i posiadanie odpowiednich linii produkcyjnych, dopuszczonych przez IBDiM,  technologia ta jest nieosiągalna dla wielu firm z branży prefabrykacji. Firma Zbych-Pol & Mobet jest jedną z tych firm, która z powodzeniem realizuje tego rodzaju zlecenia.

CHARAKTERYSTYKA BELEK MG-T

Elementy mostowe produkowane przez Zbych-Pol & Mobet są zgodne z wymaganiami specyfikacji technicznych i projektowych, co pozwala na realizację nawet najbardziej skomplikowanych konstrukcji. Produkty posiadają certyfikat jakościowy Zakładowej Kontroli Produkcji w odniesieniu do Europejskiej Normy Zharmonizowanej. Belki mostowe MG-T mają wysokość od 1,4 m do 2,10 m oraz szerokość 2,40 m. Ta imponująca wysokość belki zwiększa sztywność konstrukcji, co pozwala na zwiększenie rozpiętości obiektu do ponad 40 m. Natomiast górna płyta o szerokości 2,4 m powoduje że już z trzech-czterech belek można wykonać wąski wiadukt-most pod  drogę jednojezdniową.

Gabaryt Belki MG-T mieści w sobie dwukrotnie więcej cięgien sprężających dzięki czemu można wprowadzić dużo większe naprężenia ściskające strefę rozciąganą niż w tradycyjnych rozwiązaniach katalogowych.

Zastosowany w belkach MG-T beton spełnia wszelkie wymagania Specyfikacji Technicznej w odniesieniu do danej klasy obiektu oraz kategorii środowiska. Przede wszystkim jest on odporny na: mróz i sole odladzające (XF2, XF4), a także penetrację wody pod ciśnieniem. Minimalna klasa wytrzymałości betonu na ściskanie wynosi C40/50. W skład betonu wchodzą najwyższej jakości certyfikowane surowce.

ZASTOSOWANIE

Belki mostowe MG-T są stosowane w budownictwie mostów drogowych i kolejowych, na obiektach wymagających dużej rozpiętości i wytrzymałości na obciążenia ruchome LM i obciążenia pojazdami specjalnymi MLC.

W naszym ostatnim kontrakcie belki MG-T posłużyły nam do ukształtowania dużego przejścia dolnego dla takich zwierząt jak: łoś, niedźwiedź, jeleń, wilk, ryś, żubr  wraz z przestrzenią na niewielką rzekę.

MONTAŻ BELKI

Montaż belek mostowych MG-T wymaga precyzyjnej niwelacji posadowienia każdej belki. Wyprodukowane w hali produkcyjnej wielkogabarytowe elementy przewożone są specjalistycznym transportem na plac budowy. W następnej kolejności belki podnoszone są dźwigiem i ustawiane na monolitycznych przyczółkach obiektu. Tak wykonaną konstrukcję dozbraja się i zalewa płytę główną oraz poprzecznicę. Dla Generalnego Wykonawcy oznacza to przede wszystkim znacznie szybszy czas wznoszenia konstrukcji obiektu.

NASZE REALIZACJE

W lipcu pierwsze belki mostowe typu MG-T o masie całkowitej wynoszącej blisko 70 ton wyprodukowane przez Zbych-Pol & Mobet zostały zamontowane na obiektach mostowych położonych przy budowie Obwodnicy Sławna w ciągu drogi ekspresowej S6, gdzie Generalnym Wykonawcą robót jest firma STECOL CORPORATION.

Pod koniec maja firma Zbych-Pol & Mobet potwierdziła, że stoi w jednym szeregu z liderami rynku prefabrykacji w kraju. Dowodem na to jest podpisany kontrakt na produkcję 100-tonowych belek mostowych typu MG-T na inwestycję pod nazwą: Budowa drogi S6 Koszalin – Słupsk, Odcinek 1, Koniec obwodnicy Koszalina i Sianowa /bez w. „Sianów Wschód”/ – początek obwodnicy m. Sławno /z w. „Bobrowice”. Zamawiającym jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, natomiast Generalną Wykonawcą: konsorcjum firm: Mirbud SA i Kobylarnia SA. Produkcja belek rozpocznie się już w sierpniu.